23 Nisan 2009 Perşembe

İlk gözlem...


Havaların kapalı olması sebebi ile henüz kendi teleskobumla gözlem yapamamıştım. 18 Nisan 2009 cumartesi akşamı Aka Koleji'nde düzenlenen bir gözlem etkinliğine gittim altuka ile.

Semra öğretmen bu konuda kendini gökbilimine adamış genç bir astronomumuz. Öncelikle okulda bir gözlemevi yaptırmak ve bu gözlemleri halka açacak ücretsiz etkinlikler düzenlemek için okul yönetimini ikna ettiği için kendisine teşekkür etmek lazım.

Gözlemde www.gokbilim.com forumu üyeleri ile tanışma fırsatı buldum. Amatör ve uzman gökbilimcilerle hoşça vakit geçirdik.

Tabiki gözlem de yaptık. Satürn ve halkaları... Altuka hala Satürn'ün AyDede sanıyor ama sanırım yakında beni geçecek... Merceğe gözümü dayayıp satürnü gördüğüm an gerçekten tüm dünyalar benim olmuştu...

O gece gözlemden Polaris'i (Kutup Yıldızı) gökyüzünde nasıl bulabileceğimi, astro fotoğrafçılıkta hangi formatta resim çekileceği, hangi makinanın daha iyi olduğu gibi gibi kısa ama benim ilklerim olduğu için değerli bilgilerle dolu evime döndüm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About