23 Nisan 2009 Perşembe

Ne aldım???

Meade DS- 2090 Maksutov-Cassegrain


İşte benim yakışıklım :)
Kendisi aynalı mercekli bir teleskop. Kısaca özellikleri:

Optik Model:Maksutov Cassegrain
Ana Ayna Çapı:96 mm
Ön Lens Çapı:90 mm
İkincil Ayna Çapı:27,9 mm
Odak uzunluğu, Odak oranı:1250mm, f/13,8
Çözünürlük Gücü(arc sec):1,25”

Teslimatı eşim almıştı. 13 nisan pazartesi akşam olup eve gitmeyi 4 gözle bekledim. Kocaaaaman bir kutu idi. Bir güzel açtım. Kurulumu çok basit oldu. Kutusundan çıkarmaktı, montajı yapmaktı vs toplam 10 dakikamı aldı.
Hemen bir pencere kenarına gidip mercekten birşeyler görmem gerekiyordu. Lakin havada pek kapalı idi. Ters giden birşeyler vardı ama neydi??? Birincisi merceğin sol kenarında düğmeyi çevirmemiş olmamdı. İkincisi ise tüpü kundağına ters takmış olmamdı. Hala çok gülüyorum. :)

Taşınabilir, kendi küçük gücü büyük, ışık kirliliğin olmadığı yerlerde çok iyi gözlemler yapabileceğim bir teleskop aldığımı söyler işin bilenleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About