8 Mayıs 2009 Cuma

Resim işleme










Eveeeeeeet,



Birkaç gündür yeni birkaç şey öğrendim. paylaşmak istedim.




Öncelikle teleskobun merceğine fotoğraf makinasını dayayıp resim çekmeye afokal yöntem deniyor. Oldukça amatör ve zor bir yöntem. Zira odaklama, ışığı ayarlama, elinin titremeden çekmek çok zor. Heleki Ay'ı fotoğraf makinasına tam ortalamak beni çok zorladı. Zira Ay'dan ziyade yumurtaya benzetiyorum ben bunları. Hayatı kaymış yamulmuş yumurtalar :))

Ama gözlem yapmaya başlayınca insanın kanı kayıyor ve fotoğraf çekmeden duramıyorsunuz.

6 mayıs gözleminde çektiğim 3 resmi işledim. Resim işlemek için birkaç program var. En profesyoneli sanırım registax. Ama henüz bu programı kullanmayı beceremedim. Bu program özellikle astrofotoğrafları işlemek için kullanılıyor.

Bir diğer program ise Irfanwiew programı. Bu programı bir ara normal resimlerimi işlemek için kullanıyordum.

Yukarıdaki resimleri işlemek için ise Google'ın ürünü olan Picasa3 programını kullandım. En üstteki resim 30 nisanda Mert ile çektiğimiz ilk resmin işlenmiş hali...

Yaptığım işlemeler: keskinlik verme, gölgelendirme, ışığını ayarlama....

Bahsettiğim 3 programda free programlar...

Bakalım ilk işlemelerimi beğenecek misiniz?? Benim ilk gözağrım bunlar. O yüzden çok seviyorum.

Resim işlemek için gerekli bilgileri tabiki yine http://www.gokbilim.com/ forumundan edindim.....

Bu arada Ay üzerindeki denizler ve kraterler hakkında da bilgi ediniyorum. Bunalımlar denizi en sevdiğim deniz şimdilik.... Kraterleri de daha yakından gözlemleyeceğim.

Yarın dolunay var ve ben dolunayı gözlemek ve fotoğrafını çekip işlemek için çok sabırsızlanıyorum...

3 yorum:

  1. Sonuçların gittikçe iyileşeceğini tahmin etmiştim zaten! :) Tebrikler Nurcan Hanım, ilk resim işleme deneyiminiz oldukça başarılı. Fakat bu çekim yöntemi ile eğer kameranız manuel odaklama, netleme, ışık ayarı gibi fonksiyonları desteklemiyorsa fazla ilerleme şansınız yok.. Eğer astrofotoğrafi sizi gerçekten heyecanlandırıyorsa size önerim ya kaliteli bir CCD çipe sahip web kamerası (Philips 900NC gibi..) ya da başlangıç astronomi CCD kameraları(Meade LPI gibi) ekonomik çözümlere yönelebilirsiniz.u

    Bu arada Dolunay gözlemi için küçük bir uyarı. Dolunayda Ay çok parlak olduğundan uzun süre bakmak göze zarar verebilir, dikkat edin. Küçük bir anekdotu aktarmak gerekirse büyük teleskoplar çok fazla ışık topladıklarından genelde Ay'a çevrilmezler. Çünkü Ay oldukça parlak bir cisimdir ve teleskobun arkasındaki kameraları rahatlıkla yakabilir..Bu durum küçük amatör teleskoplarda bu kadar ciddi değil fakat özellikle dolunayda dikkat etmek gerekebilir..


    Bol yıldızlı geceler!!

    YanıtlaSil
  2. Arif Bey çooook teşekkür ederimmmmmmmmmm :)

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca evet fotoğraf makinam dediğiniz özellikleri desteklemiyor. Bu söylediklerinizi anlamaya uygulamaya çalışıyorum. Yararlı ansiklopedik bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About