22 Haziran 2009 Pazartesi

aRarım seni her yerde... soraRım....


eveeeeeeeeeet,

işsiz hayatımın ilk günleri sağlık sorunları ile başladı. iki gündür resmen 2-80 yatak döşek yatıyordum. dün gece ise Ay'ın yeni halinden ve de ışıksız bir gecenin etkisinden midir bilinmez biraz kendime geldim ve kendimi uçsuz bucaksız gökyüzünün kollarına attım.


Evet itiraf ediyorum ben beceriksizim ve bu teleskobun hala GoTo'sunu kullanmayı beceremiyorum. Bu yüzden ambiane tabirle saldım çayıra mevlam kayıra misali neredeyse gökyüzünü taradım durdum. Kesinlikle nebula ve açık takım yıldızları gözlemledim. Lakin hangileri olduğunu kesinlikle bilmiyorum zira oldukça bilinçsizce bir gözlemdi bu. Öyleki o kadar çok yıldız vardıki bildiğim takım yıldızlarını bile zor buldum :)


Bbu gece ise biraz bilinçli bakınayım istedim. Yılancı Takım Yıldızı, Kartal Takım Yıldızı ve Çalgı Takım Yıldızı'nı gökyüzünde aradım ve buldum :) Aklımda yer etsin diye resmettim.

Gelelim bu takım yıldızları hakkındaki minik bilgilere.

Lyra ya da Çalgı takımyıldızı, modern 88 takımyıldızdan biridir. Yaz üçgenindeki yıldızların en parlağı olan Vega, bu takımyıldıza aittir. Takımyıldız gökyüzünde, elinizi açıp uzattığınızda avcunuzla kavrayabileceğiniz kadar küçük bir yer kaplar. Vega bizden 26 ışık yılı uzaklıktadır. Yani Vega'nın gece gördüğünüz ışığı ondan 26 yıl önce size ulaşmak için yola çıkmış sayılabilir! Bu iki yıldız arasında gökyüzünden teleskopla alınabilecek en güzel görüntülerden birini veren M57 veya Halka Bulutsusu bulunur.

Ophiuchus ya da Yılancı takımyıldızı, modern 88 takımyıldızdan biridir. 13 zodyak takımyıldızından biri olmasına rağmen, zodyak takımyıldızları aralarında astrolojik bir simgeye sahip olmayan tek takım yıldızdır.

Aquila ya da Kartal takımyıldızı, modern 88 takım yıldızdan biridir. Görünüm olarak Samanyolu üzerinde yer alır. En parlak yıldızı Altair'dir ve bu yıldız yaz üçgeni oluşturan üç yıldızdan birdir. Yaz üçgenin diğer yıldızları Vega Lir (Çalgı) Takımyıldızında, Deneb ise Cygnus (Kuğu) Takımyıldızında bulunur.

Bu 3 takım yıldızının yerlerinden hareketle Eagle nebula (M16), Lagoon nebula (M8), Omega nebula (M17) ve Ring nebula in Lyra (M57) yı aradım. Aradım aradım her yerdeeeee ammmaaaaa bulamadımmmmm :):):):) Gece boyunca da dilimde 'Ararım, ararım seni her yerde, sorarımmmmm. Issız gecelerde nebulalarım nerde' şarkısı vardı... :)

ama tabiki yılmadım, artık başka sefere.... :)
PS:Gözlem yeri:Gelibolu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About