5 Ağustos 2009 Çarşamba

320 ve 500 grit aşındırma & kalem testi







Bugün 1 saat boyunca 320 grit SCG ile aşındırma işlemine devam ettim. Yine 220 grit SCG'deki normal hareketi kullandım. 15 dakika MOT, 15 dakika TOT, 15 dakika MOT ve 15 dakika TOT olacak şekilde. Son olarak sagitta değerimi ölçtüm. 1.85. Bundan sonraki gritlerde ölçüm yapmaya gerek yok zira artık derinlik değişmeyecek.

500 grite geçmeden evvel küreselliği test etmek için Kalem Testi yapmak istedim. Kurşun kalem ile çap çizgisi boyunca tek bir çizgi çizdim. Aleti ayna üzerinde bir ileri geri normal hareket yapacak şekilde bastırarak gezdirdim. Lakin cam yerine mozaikli alet kullanmaktan mıdır, ince grite geçmiş olmaktan mıdır (yüzey pürüzsüzleşmeye başladığından) bilinmez kurşun kalemin eşit şekilde silinmesi beklenirken hiçbir değişiklik olmadı. Belki de küresellik yalan olmuştur bu aynada :) Ronchi Testinde göreceğiz.

Kalem testini geçip, 500 grit Aluminyum Oksiti ılık suda çözdürerek, bir aşındırıcı bulamacı hazırladım (bulamaç = slurry). Bir çay bardağı ılık suya sütten biraz daha yoğun kıvamda olacak şekilde 500 grit SCG ilave edip çalkaladım. Yine 220 ve 320 gritte olduğu gibi 1 saat boyunca çalıştım. 500 griti aynaya ve alete dökmeden evvel de çalkalamam gerekiyor, zira aksi halde grit dibe çöküyor.

Bu arada bir püf noktası: Artık aynamızın pahlı kenarlarına ve yüzeyine elimizi sürmüyoruz. Çünkü, elimizden geçen sıcaklık, aynayı az da olsa genleştirecek ve genleşerek yükselen bu bölgeler, daha çok aşınacak ve daha sonra da ana soğuduğunda çevrelerine göre daha 'çukurda' kalacaklar. Ayrıca, kenar pahı bölgesine dokunmak, kırılmalara da yol açabiliyor aynı şekilde.

Aynam giderek pürüzsüzleşmeye başladı. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About