14 Ağustos 2009 Cuma

Cilalama


Cilalama işlemine başlamadan önce cilalama için kullanılacak olan Alet (tool) ile Ayna uyumunun sağlanması için Soğuk Bastırma işlemi yapıyoruz. Bunun için üzerine düz bir tahta koyup üzerine ağırlık koyabiliriz, mermer koyabiliriz... 5 dakikada birbirine iyice tutunup yapışmasın diye ağırlığı kaldırıp üst üste koyduğumuz Ayna ve Aleti ayırmamız gerekiyor. Ayna ve Alet'in arasında ise Seryum Oksit bulamacı yer alıyor.
Ayna / lap uyumunu, her ikisini üst üste bastırdıktan sonra, lap yüzeyindeki karelerin üzerindeki Seryum bulamacının koyuluk açıklık farklarından kolayca anlayabiliriz. Temasın daha az olduğu kareler, diğerlerinden daha beyaz renkte görüneceklerdir.
Lap gövdesi yapmını sırasında alçıyı dökerken, aynanın içbükey tarafını kullanmadığım için uyumu sağlamak için epey bir kuvvet uygulayarak bastırma işlemi yapmak zorunda kaldım. Optik reçinenin kalınlığı, lap gövdesinin ortalarında daha fazla olduğu için, lapın ortası kenarlarına göre daha yumuşak oldu ve bu da aynamın ortasının daha fazla aşınarak Ronchi bantlarında da görebildiğim hafif bir çukurluk olmasına yol açtı. Ya da ben öyle olabileceğini düşünüyorum.
Cilalama işlemine ara verdiğimiz zaman yeniden çalışmaya başlanmadan önce Soğuk Bastırma işlemini yapmakta fayda var.
12 ağustos tarihinde Cilalama işlemine başladım. Seryum oksit bulamacım oldukça koyu. Aynadaki oyukların yok olması için İYİ bir cilalama yöntemi ile en az 6 saat cila yapmam gerekecek. Şu ana kadar 5 saat çalıştım.
15 dakika MOT 15 dakika TOT olacak şekilde Normal Hareket ile yalnız bu sefer çok yavaş biçimde cilalama işlemini gerçekleştiriyorum. Bu sefer cila işleminde 1 saat boyunca hiç seryum oksit ilave etmiyorum. Sadece su sıkarak (atomizer) çalışmaya devam ediyorum. Uyum arttıkça bir ileri hareketi zaten istesem de hızlı bir biçimde gerçekleştiremiyorum.
Büyüteç ile baktığımda yüzeydeki oyukların giderek seyrelmeye başladığını görebiliyorum. Amacımız bütün bu oyukların yok olması. Bir kaç saat çalışma sonucu da ilk Ronchi Testlerime başlayacağım. Akabinde ise test sonuçlarına göre Biçimlendirme aşaması gelecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About