3 Ağustos 2009 Pazartesi

6" birincil ayna yapımı 220 grit aşındırma


Amatör Teleskop Yapımı - 6" ayna 220 grit aşındırma
by NurcanOrtugenGok


Bugün 220 grit SCG (yeşil silisyum karbür) ile devam ettiğim aşındırma işlemininde, aşındırma aleti ile aynanın merkezinin, sürekli üst üste çakışmayıp, aralarında +/- 2 cm kadar uzaklıklar kalacak ve bunun da periyodik ya da sistematik olmayan bir biçimde zaman zaman değişecek şekilde yaptığım 'Normal Hareket' ile devam etim. Ayrıca dışarı taşma miktarını da zaman zaman 1 ila 5 cm arasında değiştirdim, her 7 - 8 harekette bir de ayna ve aleti aynı yönlere ve değişen açılarla çevirdim.


Aşındırıcıların camın yüzeyi altında oluşturdukları hasarı (Sub-surface Damage) en aza indirmek için her bir grit sırasıyla 1 saat boyunca çalıştım. 15 dakika MOT, 15 dakika TOT, 15 dakika MOT ve 15 dakika TOT olmak üzere. Bu sırada 1.85 mm lik sagitta değerim değişmedi. İlk 15 dakika yukarıdaki videoya kaydettiğim şekilde çalıştım. Sonraki 15'er dakikalar ise normal hareketi daha yavaş ve dışarı taşma miktarını azaltarak gerçekleştirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About