4 Eylül 2009 Cuma

kara kuşaklım




hehe Çok komik oldular biliyorum.


Bu işte hala çok çok acemi de olsam da ilk Ay fotoğraflarım ile şimdikiler arasında dahi dağlar kadar fark var.


Astrofotoğraçılık cidden normal fotoğrafçılığa benzemiyor...

ve işte bunlar da benim ilk göz ağrısım Jüpiter denemelerim. :)) Teknik detay falan aramayın ben de nasıl çektiğimi bilmiyorum. ISO kaç, poz süredi ne hiçbi fikrim yok. Hissi kablel vuku yolu ile çektim. Kuşaklar çıkınca uydular çıkmıyor, uydular çıkınca kuşaklar çıkmıyor.... Teleskop ATY 2009 teleskobu....

Ama benim için çok ama çok değerli ve ciciler....... Heyooooooooooooooooo.....


Gelelim Jüpiter'e....

Jüpiter (Müşteri, Erendiz) Güneş Sisteminin en büyük gezegeni. Güneşten uzaklığa göre beşinci sıradadır. Adını Roma tanrılarının en büyüğü Jüpiter'den alır. Büyük ölçüde hidrojen ve helyumdan oluşmakta ve gaz devleri sınıfına girmektedir.

Jüpiter'in 63 doğal uydusu bilinmektedir. Galileo Galilei 1610 yılında kendi yaptığı basit teleskopla Jüpiter'in en büyük 4 uydusu İo, Europa, Ganymede, ve Callisto'yu keşfederek ilk kez Yerküreden başka bir gezegene ait uyduların varlığını göstermiştir.


Ve bu sene Galileo'nun 400 sene önce teleskobu keşfetmesi sebebi ile Dünya Astronomi Yılı'nı kutluyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About