2 Eylül 2009 Çarşamba

sevie, cian ve davetsiz misafirlerle sidewalk astRonomy







Friendfeed diye bir meret var. sosyal ağ denen birşey...

Orada sanal olarak bir eş ile tanıştım. Cihan Kaloğlu ve Seviye Kaloğlu çifti. Dünyalar tatlısı, yürecikleri tertemiz iki insan... İşin komiği dipdibe oturuyormuşuz. Uzun zamandır merak ettiğim ve denemek istediğim Kaldırım Astronomluğu'nu (Sidewalk Astronomy) 27 ağustos akşamı bu komşularla beraber denemek şansını yakaladım.

Bir de bir efsane dolanıyor gökbilim camiasında. Neymiş efendim memleketimde eğer kaldırıma teleskop dikersen, izinsiz yer işgalinden içeri alınırmışın. He he.. Seviye ile iş paylaşımı yaptık. O içecekleri getirecekti, ben de kek yapacaktım. ve akşam görecektik içeri alınacak mıydık, alınmayacak mıydık?

Akşam oldu hava karardı ve Amatör Teleskop Yapım Çalıştayı'nda yapmış olduğum teleskobu yüklenip, Beylikdüzü semalarında kısa bir kaybolma sorunu yaşayıp Altuğ Kağan ile bu cici çifti de alıp Beylikdüzü'nün açııık bir arazisine konumlandık.

Çok ama çok eğlenceli dakikalar geçirdik. Eğlencenin diğer detaylarına bu linkten erişebilirsiniz.

Bir müddet sonra beklenen an geldi. Bir devriye aracı durdu, içinden bir polis amca bize doğru yaklaştı. "O köpek mi" diye sordu. Biz bakıştık, ses çıkarmadık, yok bu teleskop dedik. Nereye bakıyorsunuz dedi. AY'a, Jüpiter'e bakıyoruz dedik. Sonra AY'da hayat var mı sorusu ile karşılaştık. Elimizden geldiğince aramıza katılan diğer 2 polis amca ile de gökbilim bilgilerimizi paylaştık. Hoş da bir iki fotoğraf çektik.

O gecenin kahkahalarla geçmesinin dışında benim için en güzel yanı gökyüzündeki ışıltıları, ilk kez teleskopla mercekten bakan gözlerin gözlerinde görmekti.

Teşekkürler Cihan, teşekkürler Seviye....

1 yorum:

  1. Bir kek daha yapılsa mesela.. Biz de gelsek.. Çay da olsa :)))

    Çok keyifli olmuşş.. Canım çekti napim :)

    YanıtlaSil

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About