7 Ocak 2010 Perşembe

Saffet'in kabası bitti :)







Saffet'i en son 220 gritte sagittası 2,65'te iken bırakmıştım. Bu akşam az biraz 220 grit silisyum karbür ile MOT kiriş harekeri çalışarak 2.5 mm derinliğe geri döndüm. Yalnız sanırım uzmanlaşmaya başlamak demek bu oluyor. İlk aynamı yapıyor olsa idim defalarca kez komparatör ile ölçerdim. Bu sefer ise biraz çalıştım ve el yordamı ile derinliği yoklayıp tamam oldu bu dedim :) Ölçüm yaptığımda ise haklı olmak tabi pek hoşuma gitti. :)) Şımarrrdım

Akabinde 320 grit silisyum karbür ile 1 saat boyunca normal hareket çalıştım. Tabi 15 dakika TOT, 15 dakika MOT, 15 dakika TOT ve 15 dakika MOT olacak şekilde. (TOT=tool on top, MOT=mirror on top) Aynam giderek pürüzsüzleşmeye başladı. Aşındırma ile yontulan yüzeyin giderek pürüzsüz hale gelmesine bayılıyorum.


Alet ve Aynanın kenar pahları 45 derecelik açıyı koruyor. Bu güzel :)


Son olarak 320 grit çalışmasını tamamlayınca da sagitta değerini ölçtüm ve 2,5 mm'de olduğunu gördüm. Bundan sonraki aşamalarda artık ölçmek yok. Kaba aşındırma böylece tamamlanmış oldu. Sıra ince aşındırmada....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About